Du får en grundlæggende viden om regler og arbejdsopgaver for P-vagter.
Personer der er ansat som P-vagt eller ønsker ansættelse som P-vagt.
P-vagtens opgaver Deltageren kender formålet med Parkeringskontrollen.Deltageren kender fælles regler og forskellen på private og offentlige parkeringsområder,herunder aftalelov og færdselslov.Arbejdsmilgø og ergonomiDeltageren har kendskab til at udføre arbejdsopgaver ergonomisk korrekt ¿ herunderforståelse for betydningen af- Godt fodtøj- Gå og stå stillinger- Hvordan udstyr bæres korrekt- Sammenhæng mellem kost, søvn og motion for at kunne udføre sit arbejde sundhedsmæssigt forsvarligt.Service, kommunikation og konflikthåndtering Deltageren kan på baggrund af en viden om grundlæggende kommunikative begreber udvise en professionel kundeservice og kommunikation.Deltageren kan- Inddrage viden om kommunikation og konflikthåndtering, så risikoen for fysiske konflikter minimeres- Differentiere sit kropssprog, sprog og attitude i forhold til forskellige P-vagt opgaver og situationer. - Skelne mellem konfliktfremmende og dæmpende adfærd, og kan anvende dette i sin personlige fremtræden og adfærd i sin rolle som P-vagt. - Inddrage viden om psykisk syge og udadreagerende mennesker i forbindelse med kommunikation og adfærd.Interkulturel forståelse Deltageren har viden om det multikulturelle samfund, og kan begå sig hensigtsmæssigt og professionelt som P-vagt blandt mennesker/grupper med forskellige kulturelle, religiøse og etniske baggrunde.Desuden kan deltageren inddrage viden om kulturforskelle i kommunikation og adfærd.PDA (Personal Digital Assistent) anvendelse og fotodokumentationDeltageren kan med baggrund i viden om, hvad PDA er, anvende denne i sit arbejde som P-vagt.Deltageren kan anvende foto som dokumentation for sit arbejde og i henhold til persondataforordningen.
P-vagtens opgaver
P-vagtens opgaver
Deltageren kender formålet med Parkeringskontrollen.
Deltageren kender fælles regler og forskellen på private og offentlige parkeringsområder, herunder aftalelov og færdselslov.
Arbejdsmilgø og ergonomi
Deltageren har kendskab til at udføre arbejdsopgaver ergonomisk korrekt — herunder forståelse for betydningen af:
Godt fodtøj
Gå og stå stillinger
Hvordan udstyr bæres korrekt
Sammenhæng mellem kost, søvn og motion for at kunne udføre sit arbejde sundhedsmæssigt forsvarligt
Service, kommunikation og konflikthåndtering
Deltageren kan på baggrund af en viden om grundlæggende kommunikative begreber udvise en professionel kundeservice og kommunikation.
Deltageren kan- Inddrage viden om kommunikation og konflikthåndtering, så risikoen for fysiske konflikter minimeres
- Differentiere sit kropssprog, sprog og attitude i forhold til forskellige P-vagt opgaver og situationer.
- Skelne mellem konfliktfremmende og dæmpende adfærd, og kan anvende dette i sin personlige fremtræden og adfærd i sin rolle som P-vagt.
- Inddrage viden om psykisk syge og udadreagerende mennesker i forbindelse med kommunikation og adfærd.
Interkulturel forståelse
Deltageren har viden om det multikulturelle samfund, og kan begå sig hensigtsmæssigt og professionelt som P-vagt blandt mennesker/grupper med forskellige kulturelle, religiøse og etniske baggrunde.
Desuden kan deltageren inddrage viden om kulturforskelle i kommunikation og adfærd.
PDA (Personal Digital Assistent) anvendelse og fotodokumentation
Deltageren kan med baggrund i viden om, hvad PDA er, anvende denne i sit arbejde som P-vagt.
Deltageren kan anvende foto som dokumentation for sit arbejde og i henhold til persondataforordningen.
Teksten er opstillet med hjælp fra AI
Pris: 1.070 kr.
Fag nr. 48909-
Næste startdato: 2. mar 2026
Varighed:4,6 dage
Kursuskatalog
Favorit
Kan du få tilskud?
Hvis du er omfattet af en af vores overenskomster, kan du søge om tilskud til kurset her
Modtag en e-mail når der oprettes nye hold for dette kursus!
AL Efteruddannelses Kompetencefond ALEU
AL Efteruddannelses Kompetencefond støtter selvvalgt uddannelse, der kan bruges inden for overenskomstens arbejdsområde (Industri- og VVS-overenskomsten).
Træ- og Møbelindustriens Kompetencefond (TMKF) yder støtte til medarbejdernes selvvalgte uddannelse inden for Træ- og Møbeloverenskomsten og Piano- og Orgeloverenskomsten.
Industriens Kompetenceudviklingsfond (IKUF) yder støtte til medarbejdernes selvvalgte uddannelse inden for Industriens Overenskomst, Industriens Funktionæroverenskomst, Overenskomsten for slagteområdet mellem DI og Fødevareforbundet NNF samt Den fødevareindustrielle overenskomst mellem DI og Fødevareforbundet NNF.
EKUF står for Emballageindustriens KompetenceUdviklingsFond.
EKUF blev stiftet af DI – Dansk Industri, Fagligt Fælles Forbund (3F) and HK (Privat) ved overenskomstfornyelsen i 2007.
Siden da har EKUF ydet tilskud til selvvalgt efteruddannelse og senere hen også aftalt uddannelse for ansatte i industrien. Formålet er at sikre udvikling af medarbejderes kompetencer for at kunne bevare og styrke virksomhedernes konkurrencekraft.
Fonden yder tilskud til medarbejdere, der arbejder under Emballageoverenskomsten.