Gæstebetjening: Kommunikation & konflikthåndtering

Med kurset får du viden om imødekommende gæstekommunikation og konflikters faser & baggrund. Du lærer at forebygge og nedtrappe konflikter, samt vende potentielt negative situationer til positive gæsteoplevelser.

Kurset retter sig mod ikke-faglærte medarbejdere, som arbejder eller ønsker at arbejde med gæstekommunikation og konflikthåndtering på hotel eller restaurant. Der udbydes også "22364 Gæstebetjening: Klagehåndtering & procesevaluering" til kursister, der ønsker yderligere viden og færdigheder.

Du opnår viden, som gør dig i stand til:- At redegøre for, hvordan imødekommende gæstekommunikation kan virke konfliktnedtrappende.- At redegøre for konflikters faser og årsager.På baggrund af denne viden opnår du færdighed i:- At vurdere, hvornår en konflikt kan være under opsejling og forebygge, at den opstår.- At fremtræde konfliktdæmpende i forbindelse med beruselse og negativ adfærd hos gæsten.- Også i tilspidsede situationer at udvise forståelse for gæstens behov og forventninger.- At nedtrappe konflikter og vende potentielt negative situationer til positiv gæstebetjening.
Skoler som kan udbyde kurset

Nedenfor ser du en liste med skoler, som ikke har hold på holdlisten. Kontakt en af skolerne for at opfordre dem til at oprette hold.

  • ZBC - Zealand Business College
    Ahorn Alle 3-5, 4100 Ringsted
  • 5578 8888
  • zbc@zbc.dk
  • Skriv mig op
AL Efteruddannelses Kompetencefond ALEU

AL Efteruddannelses Kompetencefond støtter selvvalgt uddannelse, der kan bruges inden for overenskomstens arbejdsområde (Industri- og VVS-overenskomsten).