Deltageren kan, i samarbejde med centralt kontrolrum, udføre sin jobfunktion som letbanefører i de typiske konflikter, der kan opstå med og blandt passagerer. Deltageren får kendskab til:typiske konflikter, der kan opstå med og blandt passagerer i letbane.sin egen rolle i de særlige konflikter, der kan opstå med passagerer i forhold til deltagerens jobfunktion som letbanefører.psykologiske baggrunde for typiske konflikterafværge, nedtrappe og forebygge konflikter bl.a. ud fra kendskab til effektiv og ineffektiv kommunikationspecifikke procedure ifm. konflikthåndtering ved letbanedrift Deltageren kan:prioritere sin adfærd som letbanefører og håndtere konflikter ift. egen sikkerhed, passagersikkerhed, jernbanesikkerhed, driftsforsinkelser etc.anvende enkle teknikker til afværge, nedtrappe og forebygge konflikter gennem forståelse for konfliktreaktioner og for konflikten.udføre korrekt og præcis radiokommunikation med et centralt kontrolrum i forbindelse med håndtering af konflikterindrapportere hændelser korrekt og detaljeret i driftsvirksomhedens interne system bl.a. med det formål at mindske risikoen for konflikter fremadrettet.