Logistik og organisation i transporterhvervene

Deltageren lærer om logistik og organisation inden for transporterhvervene.

Uddannelsen er for deltagere der er beskæftiget - eller ønsker beskæftigelse - inden for transportoptimering.

Deltageren kan anvende den erhvervede viden om logistik og organisation inden for transporterhvervene. Deltageren får kendskab til betydningen af virksomhedens idégrundlag, strategier og politikker i forhold til virksomhedens drift, styring og udvikling. Deltageren får kendskab til forskellige organisationsformer og til forskellige ledelses- og styringsformer herunder viden om opbygning af kommunikations- og informationsgange inden for branchens virksomheder. Deltageren får kendskab til styringssystemer i logistikkæden og konsekvenser ved forandringsprocesser i forbindelse med implementeringen af fx Lean, SCM og VMI eller andre logistikstyringssystemer. Deltageren får kendskab til sin egen jobfunktions rolle i forhold virksomhedens logistikkæde set ud fra et helhedssyn, og kan på den baggrund indgå i samarbejdet om at udvikle virksomheden.
Skoler som kan udbyde kurset

Nedenfor ser du en liste med skoler, som ikke har hold på holdlisten. Kontakt en af skolerne for at opfordre dem til at oprette hold.

  • TEC, Technical Education Copenhagen
    Stæhr Johansens Vej 7, 2000 Frederiksberg
  • 3817 7000
  • tec@tec.dk
  • Skriv mig op