Deltageren kan:- planlægge uddannelsesforløbet ud fra lokale retningslinjer og organisatoriske rammer, samt medvirke til at skabe sammenhæng mellem skole og oplæring med afsæt i aspirantens uddannelsesplan.- medvirke til at skabe et inkluderende miljø for aspiranten og klargøre forventninger og arbejdsfællesskabets normer ved blandt andet at afholde forventnings-,midtvejs-,og afsluttende samtale.- tilrettelægge den daglige vejledning med afsæt i viden om portøruddannelsens mål og indhold, og tilpasse oplæringen til aspirantens individuelle læringsstil, behov og mål- anvende pædagogiske redskaber og metoder, herunder simulation, til at støtte aspirantens læring og udvikling.- reflektere over vejlederrolle og understøtte aspirantens refleksion over egne og andres ansvarsområder.- fremme aspirantens evne til at vurdere egen præstation og understøtte øget selvstændighed i aspirantens udførelse af opgaver- sikre konstruktiv kommunikation i vejledning, ved feedback og andre samtaler.- indgå i samarbejde om aspirantens uddannelse med monofaglige og tværfaglige fagprofessionelle.