Deltageren skal have forståelse for børns trivsel, udvikling, læring, samt dannelse og kunne handle i forhold til de pædagogiske målsætninger og den lovmæssige ramme i SFO og folkeskolen. Herunder kan deltageren:- med afsæt i børneperspektiver, børnefællesskaber og legens betydning indgå i samspil med børnene ud fra en forståelse af børns fysiske, psykiske og sociale udvikling. Herunder har deltageren blik for at sikre børnene medindflydelse både i voksenorganiserede aktiviteter og selvvalgt leg.- med udgangspunkt i børnenes udviklings- og læringsbehov understøtte læringsfællesskaber og aktiviteter i hhv. skole og fritid, herunder have et særligt fokus på fritidsdelens karakteristika, hvor kreativitet, krop og bevægelse, sundhed og digital dannelse vægtes.- arbejde med inklusions- og trivselsindsatser i SFO og skole, med afsæt i sociale fællesskaber, konfliktløsning og tiltag, der understøtter børn i udsatte positioner. - arbejde med overgange, i en tværgående rolle, der understøtter det enkelte barns trivsel i relation til brobygning mellem dagtilbud, indskoling og SFO, herunder indgå i tværprofessionelt og tværsektorielt samarbejde.- indgå i respektfuldt samarbejde med forældre om barnets trivsel, udvikling, læring og dannelse, samt omkring sammenhænge mellem skole, SFO og hjemmet.- Reflektere over og kontinuerligt justere egen rolle, samt indgå i udviklingen af SFO og skolens pædagogiske praksis.