Deltageren kan støtte borgeren med sammensatte behov ved ibrugtagelse og anvendelse af velfærdsteknologi.Deltageren kan:observere, identificere og vurdere behov, samt udvælge velfærdsteknologi hos en specifik borger eller en borgergruppe.selvstændigt og i samarbejde med borgeren, pårørende og andre samarbejdspartnere udvælge og anskaffe velfærdsteknologi samt støtte borgeren i ibrugtagelse og anvendelse af velfærdsteknologi.anvende sundhedspædagogiske metoder til at motivere, støtte og vejlede borgeren og pårørende ved introduktion af velfærdsteknologi.kontinuerligt følge op på og vurdere, om borgeren fortsat har gavn af velfærdsteknologien.reflektere over de etiske og holdningsmæssige dilemmaer, der findes i forhold til ibrugtagelsen af velfærdsteknologi samt inddrage disse i det daglige arbejde. Derudover har deltageren forståelse for, hvordan sammenhængen mellem nationale strategier for velfærdsteknologi og arbejdsstedets ressourcer, vejledninger og instrukser påvirker tilgængeligheden af ny velfærdsteknologi.