Deltageren kan fungere som velfærdsteknologisk ressourceperson i forhold til borgere, pårørende, kollegaer, tværfaglige samarbejdspartnere samt ledelsen på arbejdspladsenDeltageren kan: - Anvende udvalgte metoder til at vurdere, implementere og evaluere velfærdsteknologi hos borgere.- Søge ny viden om velfærdsteknologi med henblik på at inspirere kollegaer og tværfaglige samarbejdspartnere. - Støtte og vejlede kollegaer i at anvende velfærdsteknologi på arbejdspladsen og bidrage til at skabe dialog og refleksion blandt kollegaer om velfærdsteknologi. - Anvende kommunens strategier, og arbejdspladsens retningslinjer i sit daglige arbejde med velfærdsteknologi og vurdere behovet for justering af disse samt medvirke til dette. - Forstå hvordan brugen af velfærdsteknologi kan påvirke og ændre borgerens hverdag samt forandre arbejdspladsens praksis.- Identificere eventuelle etiske udfordringer i tilknytning til implementering af velfærdsteknologi i egen praksis og inddrage relevant støtte til at imødekomme disse.